سامانه جامع آموزش خصوصی

Shape Shape
Shape
Shape
Shape

چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟

کسب رتبه برتر کنکور از اهداف مهمی است که اغلب داوطلبان آرزو دارند به آن دست یابند. برای به دست آوردن رتبه برتر کنکور باید برنامه‌ریزی و نظم مشخصی داشت. همچنین باید برای رسیدن به آن با تمام وجود تلاش کرد در این صورت می‌توان به هدف خود رسید. اگر شما نیز از داوطلبان کنکور هستید و می‌خواهید رتبه برتر کنکور شوید باید تلاش کنید و از خستگی‌ها دلسرد نشوید. باید افکار منفی را از خود دور کنید تا با اشتیاق و انگیزه بتوانید رتبه برتری را در کنکور به دست آورید. در این مقاله سعی داریم تا به این سؤال که چگونه رتبه برتر کنکور شویم؟ پاسخ دهیم و نکاتی که برای رسیدن به رتبه برتر کنکور لازم است را بیان نماییم. اگر شما نیز به‌دنبال پاسخ این سؤال هستید با سایت استاد عرب‌شاهی همراه باشید.

نکات مهم برای رسیدن به رتبه برتر در کنکور

برای کسب رتبه برتر کنکور باید نکاتی را در نظر داشت تا بتوان راحت‌تر به این هدف مهم رسید. از جمله نکات اساسی برای رسیدن به رتبه برتر در کنکور توجه به سلامت بدنی، برنامه‌ریزی درست، مطالعه کتاب‌های درسی و داشتن تمرکز است. در ادامه نکاتی که برای رسیدن به رتبه برتر در کنکور مهم هستند را بیان می‌کنیم.

توجه به سلامت جسمی و روحی

 برای کسانی که می‌خواهند رتبه خوبی را در کنکور به دست آورند اولین کار این است که به سلامت خود توجه کنند. داشتن تغذیه سالم و خواب کافی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که داوطلبان باید به آن دقت کنند. اگر تغذیه مناسب و خواب کافی نداشته باشید نمی‌توانید به‌درستی تمرکز کنید. خواب‌آلودگی و بدن ضعیف موجب می‌شود تا با وجود مطالعه چیزی در حافظه شما ماندگار نباشد. بنابراین گام اول برای رسیدن به رتبه برتر در کنکور اهمیت به سلامت بدنی است. دیگر اینکه از نظر روحی نیز باید سالم باشید تا بتوانید به‌درستی مطالب را به خاطر بسپارید. سعی کنید قوی باشید و با مشکلات و فشارهای مختلف مقابله کنید. روحیه خود را حفظ کنید و امید داشته باشید.

برنامه‌ریزی صحیح

از جمله نکاتی که برای رسیدن به رتبه برتر در کنکور باید در نظر داشت، این است که برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم. داشتن یک برنامه‌ریزی درست و اصولی یکی از مهم‌ترین  نکات برای موفقیت در کنکور است. برنامه‌ریزی هر فردی باید شخصی‌سازی شده باشد؛ بدین معنی که باید ساعت مطالعه، تست‌زنی، میزان مطالعه برای هر درس را در نظر داشته باشد. ساعت مطالعه برای هر فردی متفاوت است ممکن است فردی بتواند در طول روز یازده ساعت مطالعه کند. باید در نظر داشت که افزایش ساعت مطالعه به معنای نتیجه بهتر نیست بلکه باید میزان تمرکز و فهم فرد از مطالعه نیز بالا باشد. نکته دیگر این است که اگر 7 ساعت در روز مطالعه می‌کنید باید در طول این مدت چند کتاب را بخوانید تا خسته نشوید. سعی کنید در برنامه‌ریزی خود پس از یک ساعت مطالعه، مدت زمان کمی را تست بزنید. به‌عنوان مثال یک رب را به تست‌زنی همان کتابی که مطالعه کرده‌اید، اختصاص دهید.

برنامه‌ریزی درسی و مشخص کردن همه جزئیات آن کار آسان و بدون چالشی نیست. استفاده از همه تکنیک‌های صحیح مطالعاتی و الویت‌بندی مباحث برای هر درس، زمان و انرژی زیادی از دانش آموز می‌گیرد. به طوری که گاهی بعد از آن، انرژی و انگیزه‌ای برای مطالعه همان برنامه‌ریزی باقی نمی‌ماند. بهتر است که در دوران طلایی کنکور ذهن دانش آموز فقط روی مطالعه متمرکز شود و مسئولیت برنامه‌ریزی بر عهده شخص دیگری باشد. بنابراین استفاده از مشاور کنکور و مشاور تحصیلی به شدت توصیه می‌شود. در سایت عرب شاهی به بهترین مشاوران تحصیلی دسترسی دارید.

مطالعه کردن کتاب‌های درسی

از دیگر نکاتی که داوطلبان برای رسیدن به رتبه برتر کنکور باید به آن توجه داشته باشند مطالعه کتاب‌های درسی است. باید دانست که مهم‌ترین منابع مطالعاتی برای کنکور، کتاب‌های درسی هستند. بنابراین یکی از بهترین روش‌ها برای اینکه رتبه برترکنکور شویم مطالعه دقیق کتاب‌های درسی است. طراحان سؤالات در کنکور برای طراحی سؤالات حتماً کتاب‌های درسی را در نظر دارند. با مطالعه کتاب‌های درسی می‌توانید عملکرد بهتری را در کنکور داشته باشید. می‌توان گفت که مطالعۀ کتاب‌های درسی مهم‌ترین روش برای رسیدن به رتبه برتر کنکور است. بنابراین اگر می‌خواهید رتبه برتر و مناسبی را در کنکور به دست آورید، کتاب‌های درسی را در اولویت مطالعه خود قرار دهید. بسیاری با گذاشتن اکثریت تمرکز خود روی کتاب‌های کمک درسی، زمان مطالعه خود را طولانی کرده و اصل مطلب را گم می‌کنند.

استفاده از منابع آموزشی مناسب

باید توجه داشت که اغلب کسانی که توانسته‌اند رتبه خوبی را در کنکور به دست آورند از منابع آموزشی خوبی استفاده کرده‌اند. همان‌طور که ذکر شد اولین منبع برای مطالعۀ کنکور، کتاب‌های درسی است و پس از آن باید از منابع آموزشی مناسب استفاده کرد. منابع بسیاری برای کنکور وجود دارند که باید با بررسی و دقت فراوان یکی از آن‌ها را برای مطالعه انتخاب کرد. منبع اصلی همان‌گونه که پیش‌تر نیز چند باز ذکر کردیم کتاب‌های درسی شما هستند. بعد از کتاب درسی، بهترین منبع آموزشی کلاس‌های خصوصی کنکور یا پکیج‌های آموزشی استادان مطرح است. همه ما با دیدن نتایج سال‌های گذشته به تاثیرگذاری محسوس استفاده از استاد خصوصی برای هر درس پی برده‌ایم. پس استفاده از کمک یک معلم خصوصی خوب را درصورت نیاز از خود دریغ نکنید.

داشتن تمرکز در هنگام مطالعه

یکی از اساسی‌ترین نکته‌ها برای رسیدن به رتبه برتر کنکور داشتن تمرکز است. در هنگام مطالعه برای کنکور باید از عواملی که موجب بر هم زدن تمرکز و حواس‌پرتی شما می‌شود دوری کنید. اینترنت، تلویزیون، صحبت با دیگران، فضاهای شلوغ و پر سر و صدا را در هنگام مطالعه ترک کنید. با دوری از عواملی که موجب عدم تمرکز شما می‌شود، می‌توانید مطالب را به‌درستی به حافظه بسپارید. پس برای رسیدن به موفقیت باید متمرکز درس بخوانید. ممکن است در ابتدا مطالعۀ متمرکز برای شما دشوار باشد؛ اما با مرور زمان و تمرین کردن می‌توانید به داشتن تمرکز در هنگام مطالعه عادت کنید.

بالا بردن مهارت تست‌زنی

از دیگر روش‌ها برای رسیدن به رتبه برتر کنکور بالا بردن مهارت تست‌زنی است. اگر قصد دارید رتبه برتری را در کنکور کسب کنید زمانی را برای تست زدن پس از مطالعه دروس مختلف در نظر بگیرید. بدون شک تمرین تست‌زنی به‌خصوص پس از مطالعه، عملکرد شما را در کنکور بالا می‌برد. کسانی که موفق به کسب رتبه‌های تک رقمی شده‌اند همواره از قدرت تست‌زنی بالایی برخوردار بوده‌اند. باید توجه داشت که حل کردن تست در زمان کم رمز موفقیت بسیاری از کسانی بوده است که به رتبه برتر دست یافته‌اند. نکته دیگر که باید آن را ذکر کرد حل تست‌های کنکور در سال‌های گذشته است. حل تست‌های کنکور گذشته موجب می‌شود تا داوطلبان با سؤالات آشنا شوند. بنابراین یکی از را‌ه‌ها برای رسیدن به سؤال چگونه رتبه برترکنکور شویم؟ حل سؤالات کنکور در سال‌های قبل است.

انجام آزمون‌های آزمایشی مختلف

شرکت در آزمون‌های جامع از جمله نکات دیگری است که برای رتبه برتر کنکور شدن لازم است. برای اینکه کیفیت مطالعه خود را بررسی کنید باید در آزمون‌های مختلف شرکت کنید تا بدانید در چه جایگاهی قرار دارید. با انجام آزمون‌های آزمایشی می‌توانید از نقاط قوت و ضعف خود آگاهی پیدا کنید. اگر نتیجه حاصل از آزمون در نظر داوطلبان خوب نباشد او را ملزم به تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر می‌نماید. پس سعی کنید در کنار مطالعه در آزمون‌ها نیز شرکت کنید.

خواندن بیشتر کتاب‌ها و دروس مهم

همان‌طور که می‌دانیم هر رشته‌ای دروس اصلی خود را دارد. باید دروس مهم را در اولویت قرار دهید و برای مطالعۀ آن‌ها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. در واقع باید بیان کرد که برخی از دروس رتبه‌آور هستند.  به همین دلیل باید زمان بیشتری را به آن‌ها اختصاص داد تا بتوان رتبۀ خوبی را در کنکور کسب کرد.

مراجعه به مشاوران تحصیلی

مشورت با مشاوران تحصیلی از بهترین روش‌ها برای دستیابی به رتبه برتر کنکور است. همچنین می‌توانید از افرادی که موفق به کسب رتبه برتر در سال‌های گذشته شده‌اند کمک بگیرید. مشاوره با چنین افرادی موجب می‌شود تا مشاوره‌ای درست را داشته باشید و بتوانید مسیر را با آگاهی بیشتری طی نمایید. مشاوران تحصیلی مسیر درست را به شما نشان می‌دهند و در این راه به شما کمک می‌کنند.

خلاصه‌نویسی کردن مطالب

از روش‌هایی که اغلب داوطلبان از آن استفاده می‌کنند خلاصه‌نویسی مطالب و نکته‌های مهم بعد از مطالعه هر درس است. داشتن خلاصه‌نویسی خوب از نکات مهم و مطالعۀ آن در طول هفته و نیز در روزهای نزدیک به آزمون اهمیت بسیاری دارد. مطالعه خلاصه‌نویسی سبب می‌شود تا شما بتوانید مطالب مهم را یک بار دیگر مرور کنید و آن‌ها را به یاد بیاورید. پس برای اینکه بتوانید به رتبه‌ای خوب در کنکور دست پیدا کنید، خلاصه‌نویسی را فراموش نکنید.

دور بودن از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی

یکی از راه‌ها برای اینکه رتبه برتر کنکور شویم این است که از فضای مجازی دوری کنیم. داوطلبان کنکوری که به‌دنبال رتبه برتر در کنکور هستند باید توجه داشته باشند که تا رسیدن به هدف خود باید از فضای مجازی دوری کنند. فضای مجازی موجب می‌شود نتوانید تمرکز کافی را بر روی مطالعه داشته باشید و شما را از رسیدن به هدفتان دور می‌کند. می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست مدت کمی را به اینترنت و فضای مجازی اختصاص دهید.

مرور دروس

در فاصله دو ماه مانده به آزمون کنکور به‌خصوص در ایام عید نوروز سعی کنید آنچه را که خوانده‌اید مرور کنید. مرور مطالب خوانده شده و نیز نکاتی که خلاصه‌نویسی کرده‌اید موجب می‌شود تا اگر مبحثی را فراموش کرده‌اید به یاد بیاورید. همزمان با مرور مطالب تست بزنید و مهارت تست‌زنی خود را نیز تقویت کنید.

کلام آخر

اینکه چطور رتبه برترکنکور شویم؟ رویای بسیاری از داوطلبان کنکور است که برای رسیدن به آن باید نکاتی را رعایت کرد. از جمله این نکات این است که به سلامت جسمی و روحی خود توجه کنیم، برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم، اولویت را به مطالعۀ کتاب‌های درسی اختصاص دهیم، از فضای مجازی دوری کنیم و تمرکز داشته باشیم. در این مقاله سعی شد تا نکات مهم  برای رسیدن به رتبه برتر کنکور بیان شود. امیدواریم کسانی که آرزوی رتبه برتر کنکور را دارند با مطالعۀ این مطلب  بتوانند به آن دست یابند.

مشاوره رایگان و انتخاب کلاس

Shape