سامانه جامع آموزش خصوصی

Shape Shape
Shape
Shape
Shape

بهترین زمان برای آموزش زبان انگلیسی

بهترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی

با توجه به اهمیت زبان انگلیسی و نقش آن در زندگی افراد امروزه برخی از والدین خواهان آموزش این زبان به فرزندان خود هستند. یکی از دغدغه‌ها برای بیشتر افراد این است که بهترین زمان برای آموزش زبان انگلیسی چه زمانی است. باید گفت که بهترین سن برای آموزش زبان سنین کودکی است. برخی از محققان معتقدند که بهترین سن برای یادگیری زبان انگلیسی 3 تا 7 سالگی است. علاوه بر این برخی از زبان‌آموزان برای آموزش و یادگیری زبان به‌دنبال بهترین ساعت برای آموزش زبان هستند. در این مقاله قصد داریم تا در مورد بهترین زمان برای آموزش زبان انگلیسی مطالبی را بیان کنیم. اگر شما نیز به‌دنبال اطلاعاتی در زمینۀ بهترین زمان برای آموزش زبان هستید با سایت استاد عرب شاهی همراه باشید.

بهترین سن برای آموزش زبان انگلیسی

هر چه سن افراد کمتر باشد یادگیری مطالب نیز بیشتر خواهد بود. در مورد سن مناسب آموزش زبان انگلیسی باید گفت که بهترین زمان دوران کودکی است. کودکان از نظر شناختی و تجربی محدودیت ندارند و یادگیری زبان برای آن‌ها آسان‌تر است. اگر آموزش زبان انگلیسی در سنین کودکی با استفاده از تمرینات سرگرم‌کننده و آموزش غیرمستقیم انجام شود، میزان یادگیری درآن‌ها بسیار بالا می‌رود. بسیاری از محققان معتقدند که بهترین سن آموزش زبان برای کودکان 3 سالگی است چرا که در این سن توانایی یادگیری زبان توسط کودک بسیار بالا است. برخی دیگر از دانشمندان بهترین زمان یادگیری آموزش زبان انگلیسی را 6 سالگی می‌دانند. انتخاب سن دقیق برای آموزش زبان انگلیسی باید با توجه موارد گوناگونی انجام گردد. از جمله این عوامل می‌توان به میزان پیشرفت زبان مادری، مهارت‌های زبانی، میزان یادگیری، قدرت تکلم، علاقه، هوش کودک و توانایی شناختی اشاره کرد. نکته‌ای که باید ذکر کرد این است که آموزش و یادگیری زبان دوم در سنین پایین آسان‌تر و کیفیت بالاتری نیز دارد. باید بدانید که توانایی آموزش گرامر تا 18 سالگی قوی است و بعد از آن این توانایی یادگیری کمتر می‌شود.

چرا آموزش زبان انگلیسی در کودکان بهره‌وری بالاتری دارد؟

عوامل زیادی سبب می‌شوند تا کودکان زبان انگلیسی را بهتر یاد بگیرند. در ادامه به برخی از عوامل مهم که موجب یادگیری بیشتر زبان انگلیسی در کودکان می‌شود اشاره می‌کنیم:

  • یکی از این عوامل این است که مغز کودکان دارای انعطاف‌پذیری بیشتری است و بهتر از بزرگسالان می‌تواند یاد بگیرد. این انعطاف‌پذیری مغز در بزرگسالی کاهش می‌یابد. در واقع باید گفت که مغز کودکان اطلاعات جدید را بسیار راحت‌تر از بزرگسالان جذب می‌کند.
  • دیگر آنکه کودک به‌دلیل توانایی یادگیری بیشتر اگر در محیط آن زبان قرار گیرد (به‌عنوان مثال در کشورهای خارجی به مدرسه برود) می‌تواند در زمان کمی زبان انگلیسی را بیاموزد.
  • انگیزه کودکان برای یادگیری زبان بیشتر است. آن‌ها از فراگرفتن زبان جدید ذوق‌زده شده و به آن علاقه دارند.
  • کودکان نسبت به بزرگسالان بیشتر در معرض شنیدن زبان خارجی قرار دارند. در واقع کودکان با تماشای فیلم‌ها و کارتون‌ها می‌توانند بیشتر با زبان انگلیسی در تعامل باشند. آن‌ها با تماشای انیمیشن‌ها می‌توانند کلمات و عبارات جدید را بیاموزند و تلفظ درست آن‌ها را به‌خاطر بسپارند.
  • قدرت سازگاری در کودکان بسیار بالا است به‌گونه‌ای که پس از یادگیری زبان مادری می‌توانند به‌راحتی زبان دوم را یاد بگیرند. مغز بزرگسالان بعد از مدتی به ساختار زبان خاصی عادت می‌کند و به همین دلیل پذیرش زبان جدید برای آن‌ها بسیار سخت و طولانی خواهد بود.
  • مغز کودکان در سن 3 الی 4 سالگی توانایی یادگیری بسیار زیادی دارد. دلیل یادگیری زیاد کودکان در این سنین این است که ذهن آن‌ها در حال ساختن ساختارهای خود است. به همین دلیل زمانی که ساختار مغزی کودک در حال شکل‌گیری است توانایی یادگیری زبان دوم برای او بسیار راحت‌تر است.
  • کودکان در مقایسه با بزرگسالان دغدغه و مسئولیتی ندارند و به همین دلیل راحت‌تر می‌توانند زبان انگلیسی را یاد بگیرند. در واقع یادگیری زبان انگلیسی با بالا رفتن سن سخت‌تر می‌شود.
  • توانایی یادگیری زبان انگلیسی در سن 18 سالگی کاهش پیدا می‌کند. زیرا در این سن اغلب دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل شده و به تحصیل یا کار مشغول می‌شوند. به همین دلیل ممکن دیگر فرصت کافی را برای یادگیری زبان نداشته باشند. یادگیری زبان در کودکی به علت زمان و فرصت کافی که وجود دارد، بهتر صورت می‌گیرد.
  • کودکان چون قدرت تشخیص بالایی دارند می‌توانند لهجه‌های مختلف را از هم جدا کرده و تشخیص دهند. به همین دلیل کودکان می‌توانند لهجه‌های بومی را با دقت و سرعت بالاتری یاد بگیرند.

بهترین ساعت برای یادگیری زبان انگلیسی

شاید شما نیز به‌دنبال بهترین ساعت برای یادگیری زبان انگلیسی باشید. بهترین ساعت یادگیری زبان انگلیسی دغدغۀ بیشتر زبان‌آموزان است. باید گفت که بهترین زمان آموزش زبان، زمانی است که مغز بهترین کارایی را در به خاطر سپردن مطالب دارد. بهترین ساعت و زمان برای آموزش زبان انگلیسی درمیان افراد مختلف متفاوت است. برخی از زبان‌آموزان در هنگام صبح مطالب را بهتر یاد می‌گیرند و برخی نیز شب‌ها می‌توانند درس بخوانند و یاد بگیرند. بنابراین نمی‌توان ساعت مشخصی را برای آموزش زبان تعیین کرد چرا که  مغز هر فردی در ساعتی از روز یا شب عملکرد بهتری دارد. به همین دلیل برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی طبق شناختی که از خود دارید باید برنامه‌ریزی داشته باشید. این را بدانید که بهترین ساعت برای یادگیری زبان انگلیسی زمانی است که انرژی، تمرکز و زمان کافی دارید. بسیاری از افراد در هنگام صبح انرژی و تمرکز کافی را دارند و برخی نیز بعدظهرها یا در شب تمرکز و انرژی کافی را برای مطالعه زبان انگلیسی در خود احساس می‌کنند. باید این نکته را ذکر کرد که هر شخصی عادات مخصوص به خود را دارد و باید بر اساس آن بهترین ساعت را برای آموزش زبان انگلیسی انتخاب نماید.

مزایای یادگیری زبان در ساعات اولیه صبح

برخی از استادان زبان انگلیسی معتقدند که زبان انگلیسی در برخی از ساعات مانند صبح‌ها بیشتر فهمیده می‌شود. از نظر بیشتر افراد صبح‌ها بهترین زمان برای آموزش زبان انگلیسی و یا هر مطلب دیگری است. دلیل این ادعا آن است که مغز انسان در ساعات اولیه صبح به‌دلیل خواب کافی و خوردن صبحانه شاداب و هوشیارتر است. دیگر آنکه صبح‌ها مغز انرژی بالایی دارد و به همین دلیل تمرکز بیشتر است. تمرکز بالا به شما کمک می‌کند که درس را بهتر یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. در ساعات اولیه روز حافظه عملکرد بهتری دارد و شما می‌توانید اطلاعات را به بهترین شکل به ذهن بسپارید. در ساعات اولیه صبح استرس کمتر است و مغز انسان بهترین حالت ذهنی را برای یادگیری خواهد داشت. مطالعات نشان داده است که یادگیری زبان انگلیسی در هنگام صبح عمیق‌تر است. یادگیری عمیق به شما کمک می‌کند که زمان بیشتری برای مطالعه داشته باشید و سریع‌تر بر مطالب مسلط شوید.

فواید یادگیری زبان انگلیسی در شب

ذهن برخی از افراد در هنگام شب یادگیری بیشتری دارد. شب سرشار از آرامش است و مطالعه زبان انگلیسی در این زمان می‌تواند به شما در یادگیری زبان با آرامش بسیار کمک کند. دیگر آنکه چون در شب سرو صدا و شلوغی کمتری وجود دارد تمرکز نیز بالا می‌رود. با افزایش تمرکز یادگیری زبان انگلیسی و به خاطر سپردن مطالب نیز بیشتر می‌شود. در شب افراد مشغله‌های کمتری نسبت به روز دارند و به همین دلیل می‌توانند زمان بیشتری را به مطالعۀ زبان انگلیسی اختصاص دهند. مطالعۀ زبان انگلیسی در هنگام شب می‌تواند یک فعالیت تفریحی در پایان روز باشد. یادگیری در شب به شما کمک می‌کند تا روز خود را با یک مطالعۀ مفید به پایان برسانید و از آن لذت ببرید.

کلام آخر

بهترین زمان برای آموزش زبان انگلیسی سن کودکی است. کودکان به‌دلیل قدرت یادگیری بالا، داشتن تمرکز و انعطاف‌پذیری ذهن بهتر می‌توانند زبان انگلیسی را یاد بگیرند. به همین دلیل بهترین زمان برای یادگیری زبان انگلیسی سنین 3 تا 7 سالگی است. از طرفی بهترین ساعت برای آموزش زبان انگلیسی زمانی است که فرد انرژی، تمرکز و زمان کافی را در اختیار داشته باشد. مناسب‌ترین روش برای تعیین بهترین زمان یادگیری زبان انگلیسی این است که زمان‌های مختلف را تست کنید. در این صورت می‌توانید بهترین ساعت را برای آموزش زبان انگلیسی با توجه به عادات شخصی خود پیدا کنید. در این مقاله در مورد بهترین زمان برای آموزش زبان انگلیسی مطالبی را بیان کردیم امیدوارم با مطالعۀ این مطلب اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

مشاوره رایگان و انتخاب کلاس

Shape