سامانه جامع آموزش خصوصی

Shape Shape
Shape
Shape
Shape

راهکارهای ساده برای افزایش تراز کنکور

همیشه برای جبران دیر نیست و فرصت دارید! فقط کافی است بخواهید. قطعاً تا الان هم از تمام توانتان استفاده نکرده‌اید. پس الان وقت آن رسیده که خود را به یک چالش اساسی و مهم دعوت کنید. رقابت با خود! افزایش تراز کنکور اصلاً برای شما دور نیست و مطمئن باشید که توانایی‌های شما از آن چیزی که فکر می‌کنید بیشتر است؛ بنابراین باید هوشمندانه عمل کنید، وارد سایت عربشاهی شوید و با مشاهده مجموعه کلاس‌های مهندس عربشاهی که شامل: رشته ریاضی، انسانی، تجربی و دروس عمومی است، و اساتید مجرب و ماهری را دارد انتخاب کرده و با ما موفقیت را تجربه کنید.

معنی تراز کنکور به زبان ساده

کنکور یکی از مهم‌ترین مراحل در زندگی دانش‌آموزان است که نقش مهمی در تعیین آینده و سرنوشت آن‌ها را دارد. این مرحله موجب شناخت توانایی‌ها و موقعیت‌های هر فرد می‌شود و این امکان را به او می‌دهد تا به دانشگاه و رشتهٔ موردعلاقه‌اش وارد شود. تراز کنکور در واقع نمره‌ای است که سطح امتحان شما در مقایسه با دیگر داوطلبان کنکور در همان سال تحصیلی را نشان می‌دهد که بر اساس سطح عمومی تعیین می‌شود. هر چه‌قدر تعداد سؤالات درست بیشتر باشد، تراز داوطلب بالا می‌رود.

10 راهکار ساده برای افزایش تراز کنکور

برای افزایش تراز در آزمون کنکور و دستیابی به نتایج برتر می‌توانید از 10 راهکار به شرح زیر استفاده کنید.

برنامه‌ریزی مؤثر

برنامه‌ریزی و زمان‌بندی درست و صحیح از مهم‌ترین عوامل برای موفقیت در کنکور است. معین کردن اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت و زمان‌بندی مشخص برای هر درس در جواب کنکور می‌تواند تعیین‌کننده باشد.

مدیریت زمان

برنامه برای مطالعه روزانه و استراحت می‌تواند به شما در حفظ تمرکز و بهره‌وری بالا کمک کند. کسی که مدیرت زمان را به‌خوبی انجام دهد، علاوه بر افزایش تراز، باعث دلگرمی و ذهن بدون استرس خواهد شد.

استفاده از منابع درست

استفاده از کتاب‌های معتبر و جزوه‌های مناسب هر درس  می‌تواند به تقویت عملکرد و یادگیری شما تأثیر بسزایی بگذارد.

حل تست‌ها و مرور مطالب

یا حل تست‌های گذشته و مرور مطالب پیشین  می‌توانید مهارت‌ها و دانش خود را از لحاظ کیفیت بهبود دهید. تست زیاد موجب می‌شود تا در آزمون ذهنیت و تمرکز بیشتر داشته باشید، و به‌تدریج تست‌های غلط و بی‌پاسخ کمتر می‌شود.

خلاصه‌نویس و یادداشت‌برداری

می‌دانیم که در بعضی از آزمون‌ها گاهی مطالب تکرار می‌شود و به‌طوری پایه ثابت هر آزمون هستند؛ بنابراین بهتر است قبل از هر آزمونی مروری بر آن‌ها داشته باشیم و در این مورد خلاصه‌نویسی درس‌ها به ما کمک می‌کند.

آزمون‌های شبیه‌سازی

شرکت در آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده، شما را با شرایط واقعی آزمون آشنا می‌کند و به عملکردتان بهبود می‌بخشد.

تمرکز و توجه

اگر هنگام مطالعه تمرکز و توجه کافی را داشته باشید می‌توانید اطلاعات را سریع‌تر حفظ کنید و دقیق‌تر در خاطرتان بماند.

تعادل با محیط آموزشی

شرکت در کلاس‌ها و مشاوره با معلمان و اساتید باتجربه برایتان بسیار مفید خواهد بود و موجب افزایش سطح اطلاعات شما می‌شود. ما به شما کلاس‌های خصوصی مهندس عربشاهی را پیشنهاد می‌کنیم که دارای برترین اساتید کشوری است.

استراحت مناسب

خواب به‌موقع و استراحت کافی، انرژی شما را افزایش داده و عملکرد شما را بالا می‌برد.

انگیزه و اعتمادبه‌نفس

حفظ انگیزه و اعتمادبه‌نفس در مدت‌زمان طولانی، بهترین راه مؤثر در به‌دست‌آوردن تراز مطلوب است.

مواردی که مانع افزایش تراز کنکور می‌شود

برخی از مواردی که مانع افزایش تراز در کنکور می‌شود و موجب اختلال در پیشرفت تحصیلی می‌گردد را در ادامه ذکر می‌کنیم و مورد بررسی قرار می‌دهیم.

عدم برنامه‌ریزی مؤثر و کارآمد

وقتی در مسیر کنکور هدفی تعیین نمی‌شود و برنامه‌ریزی مشخص نمی‌شود، باعث ازدست‌دادن انرژی، تمرکز، زمان و فرصت‌های طلایی می‌گردد.

انگیزه کم

با داشتن انگیزه کم و عدم اعتمادبه‌نفس موجب می‌شود افکار منفی به ذهن بیاید که این خود باعث کندی در یادگیری مطالب می‌شود و کیفیت یادگیری پایین می‌آید.

مدیریت‌نکردن زمان

اگر زمان را برای مرور هر درسی مدیریت نکنید باعث شلوغی ذهن و استرس زیاد می‌شود که این خود منجر به یادگیری کم و پایان‌نیافتن وظایفتان می‌شود.

استفاده از منابع ناقص و نامعتبر

وقتی از منابع غیرقابل‌اعتماد استفاده می‌کنید، موجب فهم نادرست مطالب و افزایش اشتباهات می‌شود. درکل نمی‌توانید مطالب را درست و صحیح یاد بگیرید و در کنکور رتبه مطلوبی به دست نمی‌آورید.

تحلیل‌ نکردن آزمون

هدف از آزمون‌های آزمایشی حل‌شدن و مشخص‌شدن اشکالات است. بعد از هر آزمون با نگاه‌کردن به پاسخ‌نامه تمام سؤالات را چک کنید و به تست‌هایی که اشتباه جواب دادید یا اصلاً جواب نداده‌اید، توجه بیشتری داشته باشید. رفع این مشکل باعث افزایش تراز شما می‌شود.

عدم مراقبت از سلامت جسمی و روحی

عدم توجه به‌سلامت جسمی، تغذیه مناسب، خواب کافی و استراحت مناسب سبب می‌شود مطالعهٔ خوبی نداشته باشید و آن نتیجه مطلوبی که می‌خواهید را نگیرید. عوامل خارجی نیز مانند مشکلات خانوادگی، مسائل اجتماعی یا مشکلات شخصی، یادگیری را کند می‌کند.

هدف‌گذاری، مهم‌ترین عامل بهبود تراز در کنکور

یکی از مهم‌ترین عاملی که می‌تواند شما را در هر زمینه‌ای از زندگی به‌سوی پیشرفت ببرد هدف‌گذاری‌کردن آن‌ها است. هدف‌گذاری یعنی فرض کنید شما برای کنکور در یکی از آزمون‌های آموزشی شرکت می‌کنید و بعد از آزمون کارنامه خود را دریافت کرده و اطلاعاتی مانند درصد هر درس را در آزمون به دست آورده‌اید. با استفاده از این اطلاعات وضعیت خود را نسبت به هر درس می‌توانید بسنجید و بفهمید که در کدام درس ضعیف یا قوی هستید و تمرکز بیشتری روی ضعف‌هایتان داشته باشید.

بالاترین تراز در کنکور چقدر است؟

بالاترین تراز کنکور از سالی به سال دیگر در حال تغییر است و بستگی به میزان دشواری آزمون، میزان داوطلبان و عوامل دیگر دارد. سقف تراز در کنکور نزدیک به 12000 است. برای مثال در کنکور تجربی با تراز بالای 9500 احتمال قبولی در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی وجود دارد و داوطلبان کنکور ریاضی هم با تراز بالای 10000 می توانند در رشته های تاپ ریاضی شرکت بکنند. در کنکور انسانی هم داوطلبان با کسب تراز بالای 9000 هزار می توانند در رشته های پر طرفدار انسانی در دانشگاه های برتر کشور پذیرفته بشوند. برای دسترسی به اطلاعات دقیق و به روز در مورد بالاترین تراز، به سامانه های مربوطه مانند سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

تراز کنکور و  رتبه کنکور چه تفاوتی با همدیگر دارند؟

تراز کنکور به امتیازی اشاره می‌کند که داوطلب در زمان آزمون کنکور کسب می‌کند و نشان‌دهنده میزان علمی و دانشی است که داوطلب در آن رشته دارد. رتبه کنکور نیز به موفقیت یا جایگاه داوطلب در میان سایر داوطلبان می‌پردازد. رتبه کنکور نشان‌دهنده موقعیت داوطلب در لیست رتبه‌بندی کلیه داوطلبان در یک‌رشته تحصیلی است.

جمع‌بندی

همیشه برای پیروزی و موفقیت‌های بزرگ، تلاش و پشتکار افراد عامل تعیین‌کننده و مؤثر است که نیازمند انگیزه و استفاده از راهبردهای تأثیرگذار برای بهبود عملکرد و رسیدن به اهداف موردنظر است. این روند پر از استرس گاهی اوقات دلسردکننده به نظر می‌رسد. اما مقاومت و ایستادگی در برابر مشکلات، اوج پیروزی را به افراد هدفمند هدیه می‌کند. با یقین و اعتماد با مراجعه به سایت عربشاهی و با استفاده از روش‌های مؤثر می‌توانید از هر چالشی که می‌خواهید گذر کنید و به موفقیت نهایی دست پیدا کنید.

مشاوره رایگان و انتخاب کلاس

Shape