سامانه جامع آموزش خصوصی

Shape Shape
Shape
Shape
Shape

معلم خصوصی؛ آموزش مفیدتر | چرا باید معلم خصوصی بگیریم؟

معلم خصوصی، آموزش مفیدتر

قطعا شما هم مانند همه‌ی پدر و مادرها، نگران وضعیت تحصیلی فرزندتان هستید. در بین بازاری از کلاس‌های مختلف، مراکز مشاوره و کتاب‌های کمک درسی، انتخاب راه درست برای آموزش دانش‌آموزان سخت‌تر از گذشته شده است؛ اما نگران نباشید. گرفتن معلم خصوصی در کنار سایر مزایایی که دارد، می‌تواند به خوبی وضعیت تحصیلی فرزند شما را بهبود ببخشد. در ادامه قصد داریم نکاتی درباره‌ی گرفتن معلم خصوصی و اینکه چرا معلم خصوصی مفید است، بیان کنیم. پس مثل همیشه با سایت استاد عرب‌شاهی همراه باشید.

چرا باید معلم خصوصی بگیریم؟

حتما شما هم تا کنون به گرفتن معلم خصوصی برای فرزندتان فکر کرده‌اید. یاد گرفتن درس در فضایی آرام و به دور از شلوغی کلاس، طبیعتا بازدهی بیشتری برای دانش‌آموز دارد و یادگیری دانش‌آموز بهتر انجام می‌شود. دلایل متعددی برای اهمیت معلم خصوصی دانش‌آموزان وجود دارد. استفاده از معلم خصوصی فقط در ایام سخت امتحانات یا برای جبران غیبت‌ها کاربرد ندارد. تدریس خصوصی می‌تواند تاثیر محسوسی بر پیشرفت درسی دانش آموزان و آینده آن‌ها داشته باشد. اگر هنوز برای گرفتن معلم خصوصی شک دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا با بررسی  تک تک دلایل به شما ثابت کنیم چرا باید معلم خصوصی بگیرید.

توجه و اهمیت بسیار به دانش‌آموز

یکی از مهم‌ترین دلایل برای این که چرا باید معلم خصوصی بگیریم، این است که در کلاس‌های مدرسه معمولا معلم وقت کافی برای اهمیت دادن به تمام دانش‌آموزان ندارد. در مدرسه زمان کلاس فقط صرف درس دادن می‌شود. با گرفتن معلم خصوصی، فرزند شما مرکز توجه قرار دارد. به تمام سوالات او به خوبی پاسخ داده می‌شود و کوچک‌ترین مشکلات درسی او برای معلم خصوصی اهمیت دارد. دانش‌آموز به راحتی سوالاتش را از معلم خصوصی خود می‌پرسد و معلم با آرامش به او پاسخ می‌دهد و گره‌های ذهنی دانش‌آموز را بر طرف می‌کند. این موضوع بخصوص در دروس تحلیلی مانند زیست و ریاضی بسیار مهم است.

ایجاد فضایی آرام و صمیمی برای یادگیری

با گرفتن معلم خصوصی، محیطی آرام و ایمن برای فرزندتان ایجاد می‌کنید تا بدون دغدغه‌ی ذهنی به یادگیری دروس بپردازد. در کلاس‌های خصوصی معلم صمیمیت بیشتری با دانش‌آموز دارد و همین مسئله باعث می‌شود دانش‌آموز نیز با علاقه‌ی بیشتری در کلاس حاضر شود. کلاس خصوصی به دلیل آرام و خلوت بودن، باعث می‌شود تمام دقت دانش‌آموز به درس باشد.

افزایش سطح تمرکز دانش‌آموز

اگر فرزند شما هم در کلاس‌‌های مدرسه از تمرکز کافی برخوردار نیست، نگران نباشید. گرفتن معلم خصوصی تا حد زیادی موجب افزایش دقت و تمرکز دانش‌آموز می‌شود؛ چرا که در کلاس‌های مدرسه حضور سایر دانش‌آموزان و عوامل محیطی دیگر، باعث می‌شود حواس دانش‌آموز پرت شود. با گرفتن دبیر خصوصی، به دلیل فضای خلوت و بدون حضور دیگران، دقت و تمرکز فرزندتان افزایش می‌یابد و تمام توجهش به درس جلب می‌شود.

کاهش استرس و اطمینان خاطر بیشتر دانش‌آموز

این روزها به دلیل افزایش رقابت بین دانش‌آموزان و همچنین وجود محیط‌های آموزشی نامناسب، بیشتر دانش‌آموزان از سنین کودکی با مقدار زیادی استرس دست و پنجه نرم می‌کنند. استرس از عوامل بسیار مخرب روحیه و استعدادهای دانش‌آموز است و مشکلات زیاد روحی و جسمی به بار می‌آورد. یکی از بهترین دلایل برای این که چرا باید معلم خصوصی بگیریم، این است که با داشتن معلم خصوصی، دانش‌آموز بدون استرس و بدون داشتن رقابت با دیگران به درس خواندن می‌پردازد.

پرسش و پاسخ با دانش‌آموز

معلم خصوصی فقط به عرضه‌ی مطالب نمی‌پردازد؛ بلکه در این روش، تدریس بیشتر به صورت پرسش و پاسخ و با محوریت دانش‌آموز انجام می‌شود. به همین دلیل دانش‌آموز مفاهیم درسی را درک می‌کند و یادگیری عمیق صورت می‌گیرد. پرسش و پاسخ کردن باعث تحریک کنجکاوری و پرسشگری دانش‌آموز می‌شود. این مسئله برای رشد ذهن دانش‌آموز به ویژه در کودکی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموز

اگر فرزند شما هم با مشکل کمبود اعتماد به نفس رو به رو است، گرفتن معلم خصوصی برای او می‌تواند تا مقدار زیادی این مشکل را حل کند. معلم خصوصی با اهمیت دادن به فرزند شما، در او احساس ارزشمندی و دوست‌داشتنی بودن ایجاد می‌کند. بها دادن به دانش‌آموز، باعث افزایش اعتماد به نفس و رشد شخصیت او می‌شود. دانش‌آموزی که در کودکی از اعتماد به نفس کافی برخوردار باشد، در آینده دارای شخصیتی موفق و با اراده خواهد بود.

پیشرفت تحصیلی چشمگیر

اگر می‌خواهید بدانید چرا باید معلم خصوصی بگیرید، یکی از دلایل بسیار مهم، توجه به سطح علمی دانش‌آموز است. اگر دوست دارید فرزندتان در درس‌هایش پیشرفت کند و بتواند در آزمون‌ها و امتحانات مدرسه، بهترین نمرات را کسب کند، گرفتن معلم خصوصی حتما می‌تواند به شما کمک کند. با داشتن معلم خصوصی، قطعا فرزند شما از سایر دانش‌آموزان پیشرفت تحصیلی بیشتری می‌کند و شما شاهد موفقیت‌های او در دروس مختلف خواهید بود. جهش تحصیلی در مقاطع و آمارگی برای کنکور از رایج‌ترین تاثیرات استفاده از معلم خصوصی است،

توجه به نقاط ضعف، تاکید بر قوت

معلم خصوصی، به نقاط ضعف دانش‌آموز توجه می‌کند تا با تمرین و رفع اشکال، ضعف‌های فرزند شما در آن درس را حل کند. همچنین با توجه و تاکید بر نقاط قوت دانش‌آموز، به استعدادهای او پی‌ می‌برد. کشف استعدادهای فرزند شما، باعث تقویت آن‌ها و همچنین برنامه‌ریزی برای آینده‌‌ی او بر اساس توانمندی‌ها و علایقش می‌شود.

انعطاف بیشتر کلاس‌های خصوصی

اگر فرزند شما هم در کلاس‌های مدرسه، زود خسته می‌شود و دیگر نمی‌تواند به درس گوش دهد، می‌توانید با گرفتن معلم خصوصی به او کمک کنید. کلاس‌های خصوصی به دلیل انعطاف‌پذیری بیشتری که در زمان‌بندی دارند، از خسته شدن فرزند شما جلوگیری می‌کند. همچنین معلم خصوصی می‌تواند به روش‌های مختلف دانش‌آموز را سرگرم کند و به او انگیزه دهد.

رسیدن به سطح علمی بالا در زمان کمتر

داشتن معلم خصوصی باعث می‌شود در مدت زمانی کوتاه‌تر از مدرسه، فرزندتان به سطح علمی بالاتری برسد. در واقع با گرفتن معلم خصوصی، علاوه بر رشد میزان دانش فرزندتان، در زمان آموزش نیز صرفه‌جویی می‌کنید. به این ترتیب فرزندتان با خستگی کمتر، آموزش می‌بیند. همچنین می‌تواند در کنار درس خواندن به فعالیت‌هایی مانند ورزش و کارهای هنری هم بپردازد. زیرا تمام وقتش صرف درس خواندن و کلنجار با سوالات بی‌پاسخ نمی‌شود.

ویژگی‌های یک معلم خصوصی خوب

تا اینجا، دلایلی را برای شما بیان کردیم که چرا باید برای فرزندتان معلم خصوصی بگیرید؛ اما در گرفتن معلم خصوصی باید نکاتی را نیز مد نظر داشته باشید تا فرزندتان به خوبی آموزش ببیند و از مزایای آموزشی مفید بهره‌مند شود. درست است که داشتن معلم خصوصی دارای مزایای زیادی است اما این مزایا وقتی وجود دارد که شما معلم خصوصی مناسبی برای فرزندتان بگیرید.

انتخاب معلم شایسته به عنوان الگوی فرزندتان

انتخاب معلم خصوصی باید با دقت و اهمیت زیاد انجام شود زیرا الگوپذیری دانش‌آموز از معلم بسیار زیاد است.  معلمی شاسته است که بتواند الگوی مناسبی برای فرزند شما باشد و در کنار مسائل درسی، از نظر ویژگی‌های اخلاقی نیز، فرزندتان بتواند از او بیاموزد.

توجه به سطح تحصیلات

معلم خصوصی‌ای که انتخاب می‌کنید، باید در مقطع مورد نیاز شما تحصیل کرده باشد تا بتواند به خوبی به فرزندتان آموزش دهد. پس قبل از انتخاب معلم خصوصی، دربار‌ه‌ی سطح تحصیلات معلم خصوصی مد نظرتان تحقیق کنید.

صبر و شکیبایی معلم

آموزش به کودکان نیاز به انگیزه و علاقه دارد و به‌علاوه معلم باید در برابر دانش‌آموز و مشکلاتش صبور و با حوصله باشد. اگر معلم از صبر و شکیبایی لازم، برخوردار نباشد، در تدریس به دانش‌آموزان موفق نیست و نمی‌تواند رابطه‌ی خوبی با آن‌ها برقرار کند.

استفاده‌ی معلم از روش‌های آموزش نوین

امروزه به دلیل گستردگی روش‌های آموزش، باید معلمی برای دانش‌آموز خود انتخاب کنید که بتواند از جدیدترین روش‌های آموزشی برای تدریس استفاده کند تا دانش‌آموز به درس علاقه‌مند شود و توجه کافی به آن داشته باشد.

با تجربه بودن معلم

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک معلم خصوصی، این است که تجربه‌ی کافی برای تدریس داشته باشد. یک معلم با تجربه، به خوبی با ویژگی‌های دانش‌آموزان آشنایی دارد. همچنین می‌تواند بهترین روش تدریس برای هر درس را با توجه به تجربه‌ی کاری خود انتخاب کند. در این صورت از اشتباهات رایج دانش‌آموزان جلوگیری می‌شود.

کلام پایانی درباره‌ی معلم خصوصی

همانطور که گفتیم، گرفتن معلم خصوصی برای فرزندتان از مزایای بسیار زیادی برخوردار است. اگر شاغل هستید و زمان کمی برای رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانش آموز دارید، یا اگر دوست دارید فرزندتان به نسبت همکلاسی‌هایش از سطح علمی بالاتری برخوردار باشد و اگر مایل هستید فرزند شما در محیطی آرام و به دور از شلوغی و با توجه و اهمیت زیاد آموزش ببیند، گرفتن معلم خصوصی به خوبی به شما کمک می‌کند. در گرفتن معلم خصوصی حتما درباره‌ی معلم مد نظرتان تحقیق و ‌پرس‌و‌جو کنید تا موفق شوید معلمی شایسته برای دانش‌آموزتان انتخاب کنید. اگر می‌خواهید از بهترین معلم‌های خصوصی برای آموزش به فرزندتان کمک بگیرید و شاهد پیشرفت تحصیلی او باشید، پیشنهاد ما این است به سایت ما سر بزنید. در سایت مهندس عرب‌شاهی می‌توانید با معلم خصوصی مد نظرتان ارتباط بگیرید و بهترین معلم را برای فرزندتان انتخاب کنید.

مشاوره رایگان و انتخاب کلاس

Shape